X
تبلیغات
موفقیت - راز افزایش قد (قسمت سوم حرکات ورزشی)

موفقیت

موفقیت 5 قسم دارد : اول: توکل. دوم: پرسش. سوم: شنود. چهارم: عمل. پنچم: سپاس .

راز افزایش قد (قسمت سوم حرکات ورزشی)

دوستان چند تا کار کنار ورزش باید انجام بدهید . یکی این که شب قبل از خواب به مدت 3 دقیقه روی سطحی صاف دراز بکشید و بعد از چند نفس عمیق بدن خود را بکشید و تصور کنید در حال رشد هستید . همچنین در زمان انجام حرکات ورزشی بر روی افزایش قد تمرکز کنید . و سعی کنید خیلی دیر به دیر قد خودتان رو بگیرید (حداقل یک ماه به یک ماه) و حتما می دانید که قد انسان شب و روز 0/5-1 سانتی متر اختلاف دارد .

هدف از ورزش ایجاد راندمان بهتر عضلانی - افزایش سلامتی جلوگیری از خستگی زودرس - ایجاد عضلات خوش فرم - افزایش مقاومت بدن و افزایش رشد طولی می باشد . همچنین ورزش بهبود جریان خون و افزایش قدرت عضلانی را نوید می دهد .

ورزشهایی که در رشد طولی تاثیر مثبت دارند عبارتند از :

حرکات ورزشی بصورت کششی - والیبال - بسکتبال - هندبال - وشنا

که ما در اینجا به مهمترینشان یعنی حرکات کششی می پردازیم که تاثیر آن با برنامه دو گفته شده (یک روز در میان نیم ساعت صبح (دو نرم))واضح تر می شود البته اگر قبلا ورزش نکردید زیاد به خودتان فشار نیارید . کمکم با افزایش مقاومت بدنتون به انجام کامل برنامه بپردازید . بهترین سن برای شروع تا قبل از 18 سالگی و سن لازم 30 سالگی است . که البته بقیه هم بدانند که ورزش برای همه لازم است . حال اگر افزایش قد برای سنین بالای 30 سال نباشد . با ورزش تناسب اندام و و کاهش ظاهری سن همچنین سلامت را در پیش رو خواهند داشت.

اگر شخصی مطابق با قسمت قبل رژیم صحیح غذایی داشته باشد و تمام نکات را رعایت کند و حرکات را به درستی انجام دهد بسته به سن 5-20 سانتی متر در 6 ماه رشد می کند . که حداقل رشد برای سن 30 می باشد . البته امکان دارد بسته به شرایط این سن بالا رفته باشد .اگر عمل کرد و غیر از این را دید حتما با من تماس بگیرد سعی می کنم راهنمایش کنم . که فکر نکنم پیش بیاد چون من خودم از این مطالب استفاده کردم . و نتیجه گرفتم.

اصولی که قبل از ورزش حتما باید بدانید :

حرکات را منظم و درست انجام دهید تا بدن و استخوان ها در مسیر درست رشد کنند . انجام حرکت نادست حتی می تواند به شخص آسیب برساند .

مهمترین موارد که باید رعایت شود :

1- قبل از تمرین ورزشی با چند بار نشست و برخاست و قدم زدن به صورت دو بدن خود را گرم کنید ( این کار بسیار مهم است )

2- لباس راحت و آزاد بپوشید . (لباسی نخی - گشاد تا جایی که دست و پا را نگیرد)

3- در محیطی آزاذ با هوای پاک ورزش کنید .

4- با اعصابی آرام و آرامش ورزش کنید .

5-آرام و عمیق و منظم تنفس کنید .

6- بهتر است زیر نظر مربی ورزش کنید.

7- خانمهای باردار و افرادی که مشکل یا مریضی خاصی دارند باید قبل از هر ورزشی با پزشک خود مشورت کنند.

-چگونه حرکات کششی را انجام بدهیم ؟

برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید . همواره آرام و آهسته و به تدریج حرکات کششی را انجام بدهید. هرگز هنگام انجام حرکات نفستان را حبش نکنید.حرکات کششی را تا جایی انجام بدهید که در شدید به شما دست ندهد و احساس ناراحتی نکنیدو اگر دچار چنین حالتی شدید حرکت را قطع کنید .( دردی که با قطع حرکت قطع نشود) و روز بد تکرار کنید . در کل حرکات کششی را تا حدی انجام دهید که قبل از نقطه درد باشید . دقت کنید حرکات را صحیح انجام دهید . تعداد دفعات بین 10 در روز های اول تا 15 بار می باشد.

حرکات:

این 22 حرکت بر مبنای کنترل تدریجی عضلات و حرکات تنفسی می باشد . انجام این حرکات به مدت 30 دقیقه در روز علاوه بر کشیدگی عضلات و تسریع در رشد قد سبب شادابی و تناسب اندام نیز خواهد شد.

قسمت اول نرمشهای افزایش قد :

تمرین یکم :

روی سطحی صاف بنشینید و به دستهایتان تکیه بدهید . دستها را از آرنج خم کنید و پاهای خود را بالا برده و همانند تصویر خم کنید . سپس پاهایتان را در همان حالت به سمت راست و بعد به سمت چپ حرکت دهید و به حالت اول برگردید . با هر دفعه چپ و راست کردن پاهایتان نفس عمیقی بکشید . این حرکت بر روی شکم خیلی تاثیر دارد .

حرکت افزایش قد 1

تمرین دوم :

پاها را جفت کنید و دستهایتان را بالای سرتان ببرید و با نفس عمیق روی انگشتهای پا بلند شوید و بدن خود را به سمت بالا بکشید . این تمرین در نرم شدن عضلات بدن نقش موثری دارد.

افزایش قد 2

تمرین سوم :

روی زمین دراز بکشید و دستهایتان را از دو طرف باز کنید . سپس باسن خود را به آرامی از روی زمین بلند کنید و بعد پاهایتان را بالا ببرید و به سمت راست و چپ حرکت دهید . سعی کنید شکم خود را به داخل بکشید تا عضلات آن سفت شود .

raz afzayesh ghad

تمرین چهارم :

روی پای راست خود به حالت تعادل بایستید از کمر به سمت جلو خم شوید سپس پای خود را تا آنجا که مقدور است به طرف عقب و به سمت بالا ببرید . در این میان دستهای خود را به طرفین باز کنید و به مدت ده تا 15 ثانیه مکث کنید . همین حرکت را با پای مخالف تکرار کنید .

قد

تمرین پنجم :

حرکت اول :

ابتدا روی سطحی صاف دراز بکشید و دستهای خود را باز کنید . سپس پای چپ را بالا بیاورید به طوری که پشت و باسنتان با زمین تماس داشته باشد بعد پای خود را پایین بیاورید به حالت اول برگردید . همین حرکت را با پای راست خود انجام دهید .

راز افزایش قد

حرکت دوم :

روی زمین داراز بکشید و دو دست خود را باز کنید سپس پای چپ خود را به سمت راست بدن مطابق تصویر بکشید و به سوی سطح زمین نزدیک کنید . بعد به حالت اول برگردید و این بار پای راست خود را به طرف چپ به همان حالت بکشید .

افزایش قد 5

تمرین ششم :

این حرکت را می توانید با میله بارفیکس یا وسیله ای شبیه آن انجام دهید . بدین ترتیب که ابتدا با دو دست میله بارفیکس را گرفته و به صورت بالا و پایین رفتن حرکت را انجام می دهیم . برای افرادی که حرکت بار فیکس به صورت بالا و پایین مشکل است می توانند خود را از میله بارفیکس به صورت تاب خوردن آویزان کنند و سعی کنند نوک پایشن را بکشند.

افزایش قد 6

تمرین هفتم :

ابتدا روی سطح صافی بایستید و سعی کنید دازده بار بصورت کشیده پرش نمائید و مطابق تصویر نمونه دست خود را بالا برده و به نقطه قرضی یرسانید . در هنگام پرش سعی کنید تمام بدن شما کشیده شود ( پاها - ران ها- سینه ها و گردن شکم و دستها )

افزایش قد 7

این حرکت مانند والیبال یل بسکتبال در کشیدگی بدن و تسریع رشد قد تاثیر فراوانی دارد.

عزیزان در زمان انجام حرکات تمرکز بر افزایش قد فراموش نشود

 تا پایان هفته بعد ادامه حرکات را

 ارائه می نمایم

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1389/03/05ساعت 19:38  توسط علی  |